Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2015 10:57 - Он лайн преследване... или следване...
Автор: danyv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1806 Коментари: 2 Гласове:
3



Somebody watch you! How arе you followed?
Някой те следи! Как те следят?

Stop that! How to stop them?
Спри това! Как да ги спрем?

Замисляме ли се, когато използваме фейсбук, вайбър и всички останали приложения на компютъра или телефона си, какви следи и кой как ни следва и как в действителност ние постоянно сме някъде в мрежата...
Един от въпросите, които всяко приложение задава е вашето местоположение... Да... и повечето кликват съгласни, защото искат да достъпят въпросното приложение, след което  му се порадваме известно време (в най-общия случай) и след това го забравяме. Ние го забравяме, но то нас не ... същото е и със статуса ви... он лайн... всяко влизане от телeфон или компютър се регистрира, а ако някой реши да знае къде сте и какво правите... Е знайте  няма да му е много трудно.
Това което пиша са факти просто трябва да се замислим...спираме си местоположението във вайбър, но във месинджър... или във фб.... или в гугъл... или ...незнам още къде...

Реших да си спра местоположението навсякъде и изненада, ами опитайте в гугъл да го спрете... няма шанс, доста рових, можеш да го излъжеш, но в действителност определянето е на база IP адрес и да, може да го ограничиш до някъде, но да го спреш напълно... трябват ти доста умения в областта, а аз съм умна, но не в тази област... а колко ли са в тази...

Но като оставим гугъл се оказа, че ми отне доста време да разбера къде точно съм кликнала съгласна, и след това да го изключа, ако мога... има и такива приложения, които не работят ако локацията или обработка на данни не бъдат кликнати... и дори и сега не съм сигурна, че съм успяла.... да си спомня къде съм дала подобни настройки, е поне малко ги ограничих, ако не друго.

Истината е, че въоще не мислим по темата от тази й гледна точка. Мислим, колко е хубаво контактите да са ни на едно място и достъпни отвсякъде, мейл-а, и срещите ни...да ... това е хубавата страна, но има и лоша... как можем да се скрием, ако решим и в същото време да сме ползватели.... е не можем или за да съм коректна можем, ако имаме специални умения!
Въпроса не е защо пък да се крия? Никой не иска да се криете, а просто да се замислим.
Аз се замислих над въпроса, след един скандал със скъпия ми...а скандала беше провокиран от моя публикация ЧРД на приятел във фб т.е. бях публикувала на стената на мой приятел във фб "Честит рожден ден с пожелание за -....." обичайните неща. Оказа се, че моят съпруг ревнува... представете си каква изненада... та аз не го виждам дори... е след това се замислих.

А познати ли са ви реплики от типа: "Ти постоянно си чатиш с тоя и оня".

Замислете си и вие, който се чудите защо вашия любим или любима ви ревнуват от този или онзи и откъде им идват тия мисли в главата...дори не е необходимо да ви ровят в телефона или компютъра... вие сте на показ.

За да не съм черногледа, хубаво е да има граници помеждуни и те да са ясни... за такива като мен с 20 годишен стаж, това е трудно, но все пак опитайте ги да сложите ... та това е вашето мнение и вашето лично пространство ВСЕ ПАК!

Strrong W.






       



Гласувай:
3



1. troia - :)
11.03.2015 19:18
Да, това е точно така! Една моя приятелка ми беше разказала следната история. Имали общ семеен Фейсбук с мъжа си, но някакво старо нейно гадже още от ученическите години я открил /също семеен/ случайно. Пише й любовно обяснение и предложение за среща. И познай..съпругът й го прочита. После скандали, обяснения, защото нали няма дим без огън и т.н. От тогава са с отделен фейсбук.
Може би трябва да си направиш нова регистрация и по този начин да ограничиш следенето от половинката си.
Вярно е, че сме следени, но какво да се прави. Ще става още по-зле. Сега с въвеждането на електронното административно обслужване навсякъде ще имат достъп до банкови сметки, осигурителни, лични данни и то официално и "демократично" то не, че досега нямат.:))
цитирай
2. danyv - RE :) :)
12.03.2015 07:52
Идеята ми е да се замислят младите, които хвърчат и дават достъп до всичките си данни и имат общи акаунти с половинката. Докато са влюбени нещата са наред, а после... Трябва да се знае, че има и после...резултата, както казваш е "демократичен" :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: danyv
Категория: Лични дневници
Прочетен: 142187
Постинги: 78
Коментари: 60
Гласове: 208
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930